Forenede Service - Nu med fisk


03. marts 2017

Aqua Care Forenede Service



Nyskabelsen hedder Aqua-Care, og de to idé- og ophavsmænd til projektet, Michael Burchhardt og Jan Balling, skal planmæssigt servicere kunder med opsætning af akvarier og den løbende pasning af akvarierne og fiskene. Og forretningspotentialet er stort, vurderer de to akvarieeksperter.


Men hvordan er kundepotentialet egentlig? For hvem kan det egentlig være interessant at skulle have et akvarie stående?

”Jamen, hvem er det ikke interessant for?,” fyger det ud af munden på project manager Jan Balling, som hurtigt selv følger op med svaret:

”Det kan være i kantiner og receptioner, på skoler, hospitaler og hoteller. Eller i venteværelser hos læge- og tandlægeklinikker, på rådhuse, biblioteker, ved siden af kaffeautomaten på arbejdspladsen og mange andre steder. Det er nærmest kun fantasien, der sætter grænsen,” vurderer han, som sammen med project manager Michael Burchhardt er idé- og ophavsmænd til projektet.

 

Kunden kan læne sig tilbage

Opstillingen, håndteringen og plejen af akvarierne og fiskene i dem skal ses som en supplerende  kvalitetsservice på paletten af services, som Forenede Service allerede tilbyder kunderne. Og potentialet er stort, vurderer de to projektansvarlige:

”Der er rigtig mange, som gerne vil have sådant et lille stykke, levende undervandsnatur stående, men det er samtidig de færreste, som har tid til og indsigt i at passe det. Et akvarie forfalder som regel, hvis man selv sætter det op. Det ser sikkert super godt ud i de første to måneder, men så begynder der måske at komme alger i akvariet eller nogle af planterne visner,” forklarer Michael Burchhardt.

”Og det er så den service, som vi yder. Vi kommer forbi hver tredje eller fjerde uge, eller hvad vi nu aftaler med kunden, og sørger for at det hele står og ser pænt ud. Vi tjekker, at det hele fungerer: Filtersystemer, planter og så videre. Er der et par fisk, som er døde siden sidste servicetjek, så erstatter vi dem med nogle nye, og hvis andre fisk for eksempel trænger til behandling, så behandler vi dem,” siger han og bliver suppleret af Jan Balling:

”Man behøver ikke som kunde at sætte sig ind i akvarie- og fiskeplejen. Det sørger vi for og sikrer, at akvariet altid har en vis høj standard. Kunderne kan sådan set bare læne sig tilbage og nyde oplevelsen ved at have akvariefiskene stående og samtidig profitere af alle de gavnlige sideeffekter, der er ved at have dyr i nærheden af mennesker,” siger Jan Balling og nævner, at Aqua-Care kan tilbyde forskellige pakkeløsninger til kunderne, hvor man både kan vælge at købe eller leje akvarierne til konkurrencedygtige priser. En pasningsordning løber minimum et år.


To nørdede fiskeeksperter

Ifølge de to projektledere er der for mange mennesker genkendelighed og en grad af nostalgi ved akvarier og akvariefisk:

”Næsten alle mennesker kan relatere til et akvarie. De fleste har på et tidspunkt i deres liv, typisk i deres barndom, haft en eller anden tilknytning til et akvarie. For eksempel via deres forældre, deres venner eller på deres egne børneværelser. Ligesom Danmarks Radio jo i en lang årrække havde pausefisk på tv-skærmen. Så der er genkendelighed og måske også en grad af nostalgisk hygge over det,” vurderer Jan Balling.

Og for både Michael Burchhardt og Jan Balling er tilknytningen til akvarier og fisk nærmest livslang – både privat og professionelt. Endda i en grad så de betegner dem selv som to nørdede akvarieeksperter:

”Vi har så stor viden på det her felt, at du skal stå meget tidligt op, hvis du skal følge med os. Vi kender alle fisk, deres adfærd, deres optimale levebetingelser og så videre,” forklarer Michael Burchhardt, der selv har haft akvarier siden han var fem år gammel, og netop fiskene var hans indgang til senere at blive selvstændig dyrehandler, som han var i en årrække, før han kom til Forenede Service.

”Det har altid været min hobby og store passion. Jeg har alle dage haft et akvarie i en eller anden form i mit hjem, og jeg har altid brugt det utrolig meget som en afslappende faktor i mit liv,” forklarer Jan Balling.

”Så vi kan absolut fagligt stå inden for, at vi er akvarieeksperter,” siger Michael Burchhardt. 





Aqua-Care er skam også på internettet. Du kan se den spritnye hjemmeside, som de to projektledere har samarbejdet med Marketing om at producere, og som indeholder mange flere oplysninger om deres services. Du kan se hjemmesiden via dette link: www.aqua-care.dk 
Der er også produceret en brochure om det nye tiltag, som serviceledere og andre skal være meget velkommen til at hente på lageret i Søborg og gerne omdele til potentielle kunder.



Gå tilbage